יצירת קשר ב-וואטסאפ

מה עושים לעילוי נשמת הנפטר

עילוי נשמת הנפטר

אדם מורכב מגוף ונשמה, לאחר מות האדם הגוף נקבר וכלה באדמה. הנשמה היא נצחית והיא מתקיימת גם לאחר מות האדם. כל מעשים טובים, מצוות, תפילה ולימוד תורה שאדם עושה בימי חייו נזקפים לנשמתו לאחר מותו.

חז"ל לימדונו שגם לאחר מותו של אדם אפשר לזקוף לזכותו של אדם מעשים טובים ומצוות הנעשים על ידי אחרים שעושים אותם כדי לזכות את נשמת הנפטר. ענין זה מכונה "עילוי נשמות".

הקשר בין הנפטר לבין החיים ממשיך גם לאחר פטירת האדם. הנפטר משפיע על החיים, במה שעשה לאחרים, נתן, חינך, ומכוחו אנשים עדיין פועלים בעולם. החיים שפועלים מכוחו ובהשראתו משפיעים גם הם על הנפטר, על נשמתו.

בכל שאלה ולרכישה טלפונית של מוצרים לעילוי נשמת חייגו אלינו 055-925-5166, ונשמח לעמוד לשירותכם.

מי יכול לעשות עילוי נשמת?

עילוי נשמות יכול להעשות על ידי כל יהודי, לטובת כל נשמת נפטר, אבל יש עניין מיוחד דוקא בבני משפחת הנפטר ודוקא בבניו ובנותיו של הנפטר או הנפטרת. הבנים והבנות הם חלק בלתי נפרד מההורים "ברא כרעיה דאבוה". הילדים של הנפטר קשורים בקשר של חיים אל הנפטר ולכן הם יכולים להשפיע יותר מאחרים על עילוי נשמתו.

מצוות כיבוד הורים היא גם לאחר פטירת ההורים. הבנים והבנות כשאר הם עושים מעשים טובים ומצוות לעילוי נשמת ההורים תורמים מאד לנשמתם של ההורים.

עילוי הנשמה משמעותו נתינת כוח לנשמה להתחבר טוב עם החלקים שכלולים בה ולתת לנשמה יכולת לעלות מעלה מעלה דרגה אחרי דרגה.

מה עושים לעילוי נשמת הנפטר

מנהגים לעילוי נשמת

במסורת היהודית יש כמה מנהגים מקובלים לעילוי נשמה: ישנו מנהג ללמוד משניות. על פי המסורת "משנה" – אותיות "נשמה", ולימוד משניות לעילוי נשמת הנפטר הוא דבר מקובל מאד.

מנהג אחר הוא לומר פרקי תהילים לעילוי נשמת הנפטר, בפרט נפוץ המנהג לומר פסוקי תהילים ממזמור קי"ט בתהילים לפי שמו של הנפטר. (במזמור קי"ט ישנן פסוקים המסודרים לפי האלף-בית).

כמובן אמירת הקדיש שאומרים בבית הכנסת או לאחר לימוד תורה תורם לעילוי נשמת הנפטר. הקדיש הוא הצהרה על ה´ גדולת וקדושת הקדוש ברוך הוא, כמה אנחנו רוצים ששם ה´ יגדל בעולם, שיותר אנשים יעשו את רצון השם, על ידי ההבנה הזו, והאמירה של הקדיש בציבור, אנחנו מוסיפים טוב מכח האבא, וכך מתעלית נשמתו.

ככלל, כמו שאמרנו כל מעשה טוב, נתינת צדקה, עשיית חסד, לימוד תורה וכד' בכוונה לעילוי נשמת הנפטר, יש בו כדי להשיג מטרה זו. כל אחד לפי עניינו, כישרונותיו ויכולתו.

להזמנת תהילים אונליין היכנסו לקטגוריה שלנו תהילים לנפטר ובכל שאלה או רכישה טלפונית חייגו אלינו 055-925-5166, ונשמח לעמוד לשירותכם.

השאירו תגובה למאמר
סינון
מיון
תצוגה