יצירת קשר ב-וואטסאפ

כיפות איזה ולמה

מחפשים כיפות איכותיות ועם סטייל?

כיפות ליום חול, כיפות לשבת וכיפות לאירועים ויום חג

אצלנו ב-מיי סידור ניים (My Siddurname), תיהנו ממגוון כיפות איכותיות וייחודיות אשר מתאימות לכל העדות, כיפות מקסימות ליום יום וכיפות מדליקות לילדים. אצלנו תוכלו להזמין כמות גדולה של כיפות לאירועים במחירים מיוחדים עם או בלי הקדשה, משלוח עד הבית. לפרטים נוספים והזמנות היכנסו לאתר או צרו קשר בטלפון: 055-9255166.

הטמעת הקדשה ומשלוח חינם!!!

מדוע אנו חובשים כיפות

כיפות חורף

הכיפה היא סמל ליראת שמים. הכיפה מזכירה לאדם את הנוכחות של אלוקים מעל האדם (הצנע לכת…). אם כי בימי קדם הייתה חובה לחבוש כיפה רק כשהיו מזכירים את "שם שמים" בברכות ותפילות, לכבוד שם השם. כאשר היו מזכירים ומוציאים מהפה את "שם השם" היו מכסים את הראש לאות כבוד. רק החסידים והעובדים בדבר קודש הקפידו לחבוש כיפות בכל שעות היום.

עם הזמן המנהג של חבישת כיפות במהלך כל היום התחזק והפך להיות מנהג נפוץ ומקובל בקרב כל עם ישראל. כתוצאה מכך, הכיפה הפכה לסמל מובהק של הזהות היהודית. בכל העולם יודעים שמי אשר חובש כיפה הוא יהודי אשר שומר תורה ומצוות…
(למעט אנשי הכמורה הבכירה הנוצריים שגם הם נוהגים לחבוש כיסוי ראש דומה. אולי זכר למקורותיהם היהודיים).

מאיזה גיל מתחילים לחבוש כיפות

חבישת כיפות אצל ילדים קטנים, בדרך כלל מתחילה מגיל 3, וזאת כדי להרגיל את הילד לחבישת כיפה. יש זרמים ועדות ביהדות, שבהן מתחילים חבישת כיפות אף לפני מפני שזה סמל בולט וחשוב בזהות של העם היהודי.

חבישת כיפה היא מנהג ולא חובה. לכן ישנם הורים אשר מתחילים רק בגיל 3 להרגיל את ילדם לחבישת כיפה. במידה והילד מוריד את הכיפה מראשו אין צורך להתעצבן או להתרגש. רצוי לעשות זאת בהדרגתיות כדי לא ליצור חוויה שלילית ומציקה. הדרך הטובה ביותר היא לתת לו דוגמא אישית טובה ואם הזמן הוא יבין.

האם יש הבדלים בין סוגי הכיפות

בימינו סוגי הכיפות יכולות לרמוז על החוג והזרם הדתי אליו אותו אדם שייך לדוגמא:

  • כיפה שחורה – מקובל לחבוש אצל החרדים.
  • כיפה סרוגה – תראו בדרך כלל אצל דתיים לאומיים ציוניים (בעלי שלל צבעים).
  • כיפה סרוגה לבנה גדולה – מקובל אצל חסידי ברסלב.
  • כיפת קטיפה עם עיטורים של חוטי זהב או כסף – עדות המזרח המסורתיים והדתיים.
  • כיפות לבד – בדרך כלל יחבשו יהודי התפוצות.
    לפי ההגדרה המסורתית, כיפה צריכה להיות בגודל שיכסה את רוב הראש. נהוג לדרוש שהכיפה תיראה מכל צד שתסתכלו על אותו האדם חובש הכיפה על מנת שיזוהה כיהודי.

כיפה לבנה מבד סאטן לבןעם השנים נכנסה גם לסוגי הכיפות אופנה חדשנית יותר. ניתן לראות יותר ויותר בני נוער וחיילים, אשר חובשים כיפות סרוגות עם סמלים. כיפות עם סמלי יחידות צבאיות אשר אותו חייל משרת, קבוצות כדורגל, שם הילד ועוד.

כיפה לבנה מבד סאטן לבן

אלו הן כיפות שבדרך כלל מחלקים לאורחים באירועים חגיגיים כמו: חתונות, בר מצווה, שבת חתן וכדומה, על כיפה זאת קל יותר להטביע את שם החוגג או תאריך האירוע. חלוקת הכיפות אלו באירועים הם מתנה ומזכרת לאורחים אשר הגיעו, השתתפו ושמחו בשמחתכם.

אצלנו ב My Siddurname תהנו ממגוון כיפות איכותיות וייחודיות אשר מתאימות לילדים, לחגים, כיפות סאטן לבנות עם או בלי הטבעה, מתנה לאורחים באירועים, כיפות ליום חול וכיפות לשבת ומועד. לפרטים נוספים והזמנות היכנסו לאתר או צרו קשר בטלפון: 055-9255166.

למגוון הכיפות העשיר באתר מיי סידור ניים (My Siddurname) – לחץ כאן

השאירו תגובה למאמר
סינון
מיון
תצוגה